Displayen en allt viktigare del i din produkt

Displayen ses av allt fler som den enskilt viktigaste delen av en produkt, eftersom det är den som ger det bestående intrycket av produkten.

En användare förväntar sig en display som är lätt att förstå och navigera i. I vardagen möts konsumenten idag av kapitalvaror där tillverkarna satsat stora  resurser på utveckling av grafik för displayen. Hos användare skapar detta behov och förväntningar även när det gäller professionella produkter.

Display

Vi hjälper dig att välja rätt display

Analys av ditt behov ligger till grund för att välja rätt. Användningsområde, produktlivscykel och optiska egenskaper är några av de frågeställningar vi behöver svar på för att erbjuda rätt lösning. En display är inte bara en specifikation, den måste upplevas med egna ögon. Vi kan på ett enkelt sätt demonstrera displayen in din miljö. 

Bara en specifikation?

Det här innebär att utvecklare tvingas att omdefiniera vårt sätt att mäta prestanda. Där vi tidigare fokuserat på den tekniska specifikationen måste allt större vikt läggas vid de funktionella möjligheterna. För att slutprodukten skall bli riktigt bra måste valet av display vidgas till att omfatta även funktionerna.

En målbild baserad på produktanvändarens behov och önskemål måste skapas för att sedan brytas ner i funktioner och till slut i en teknisk specifikation. Att genomföra en förstudie med fokus på grafiken, ”wireframes” och slutanvändaren ger tidig information om vilken plattform, displaystorlek och andra displayegenskaper som krävs för att ta fram produkten.

  • Vilka resurser krävs?
  • Behöver man ta in partners?
  • Vilka kärnvärden finns i företaget?
  • Är det viktigt att produktunderhållet sköts inom företaget?
  • Hur delaktig vill man vara i utvecklingsprocessen?

Detta är frågor som måste lyftas i ett tidigt stadium om man inte vill bli styrd av subjektiva teknikval. Först när man ser displayvalet i sitt sammanhang kan rätt beslut fattas.
Martinsson erbjuder olika samarbetsformer som täcker hela spannet av behovsprofiler. Det är vårt jobb att ständigt omvärdera verksamhet och processer, så att kunden kan fokusera på det som ger mest värde i produkten. Vår långa erfarenhet av displaylösningar hjälper kunden att fokusera på sin kärnverksamhet.

Displaymarknaden

Det finns ett flertal tillverkare av displayelement, huvudsakligen representerade i Fjärran Östern. Alla tillverkare har sin specifika inriktning och marknadsfokus. Man kan förenklat dela in dessa i tillverkare i tre kategorier.  

  • Konsumentprodukter med höga volymer
  • Automotive och industriella applikationer med höga krav
  • Generella industriella display lösningar och applikationer

Vikten ligger i att välja en tillverkare som tillgodoser dina behov där du som kund också får rätt fokus.

Relaterade artiklar

Bmw Cluster

Displayer från Kyocera i BMW

Solen är den naturliga motståndaren för alla displayer - eller åtminstone är det så det varit. Smartphone-, laptop-användare och bilförare är alla medvetna om problemet: bländning, reflekterade ljus o...

Läs mer

Article Display

Displayintegration

Genom åren har vi sett smidiga integrationsprojekt och vi har också sett... inte lika smidiga projekt. Här försöker vi dela med oss av goda råd vi samlat på oss genom åren.  Vänta inte me...

Läs mer

Volvo S60 Cluster Display

Volvo prisar Kyocera

Den officiella prisutdelningen ägde rum på Volvo Personvagnar i Göteborg den 18 december. Kyocera levererar de programmerbara instrumentdisplayerna som är inbyggda i de senaste Volvo modellerna S60...

Läs mer

Bengt Lundell

Har du frågor om displayer?

Slå en signal till Bengt Lundell, han kan berätta mer och hjälpa dig att välja rätt.

Bengt Lundell
Försäljnings- och marknadschef

031 93 91 22

Kontakta via e-post